تغییر و تحول جور جایگزین شیر
نوشته شده توسط : علی پور

تغییر و تحول
جور جایگزین شیر زیاد پیش می آید که تهیه و خرید یک گونه جایگزین شیر مصرفی یک گاوداری ، بدلایل متفاوت ممکن نمی گردد . در این موردها با دقت به تفاوت مزه و بوی انواع جایگزین شیر با همدیگر ، سفارش می‌گردد از برنامه بالا یعنی استعمال از ترکیب جایگزین شیر و شیر گاو به نسبت مناسب برای تغذیه گوساله های پیشین استفاده شود . برای گوساله های نوزاد هم برنامه تغذیه پایه ای گاوداری ادامه می یابد . با دقت به تفاوت های جزیی آماده سازی و مصرف گونه های جایگزین شیر با همدیگر ، در دست گرفتن دقیق و ضعیف تندستی و اشتهای تمام گوساله ها در او‌لین هفته تغییر‌و تحول ، اکیداً سفارش می گردد . گرچه ریسک این تغییر و تحول در گوساله های بزرگتر ( ۴۵ تا ۹۰ روزه ) فراوان کمتر هست البته کنترل تن درستی و اشتهای آنها نیز کلیدی می باشد .

ماشین آلات خوراک دام

مزایای
جایگزین شیر و استعمال از آن ۱-
ترکیب اثبات و بدون تغییر‌و تحول از حیث میزان پروتئین و چربی ۲-
تامین نیاز گوساله به اشکال ویتامین ها و مواد معدنی موضوع نیاز ۳- اندک کردن اندازه فعالیت کارگری در مقام گوساله ها و هم در مدت انتقال شیر از شیر دوشی به گوساله دانی .
۴- کاهش ریسک بیماری هایی که با شیر از مامان به گوساله منتقل می شوند .
۵-
امکان استعمال از گونه های بهبود دهنده های رشد نظیر پروبیوتیک ها در جایگزین شیر ۶-
ارتقاء نسبی اشتها و مصرف طعام در زمان های از شیر گیری و ابتدا مصرف غذای خشک ۷-
قابلیت مقدار گیری و انتخاب آسانتر میزان شیر میل کردن هر گوساله ۸-
صرفه جویی اقتصادی به استدلال اختلاف ارزش با شیر گاو
برخی
نکات در رابطه استفاده از جایگزین شیر گوساله ۱- شست و شو و ضدعفونی دقیق دستگاه ، لوله ها ، بطری ها ، سطل ها ، راز پستانک ها و ظروف آماده سازی و مصرف جایگزین شیر گوساله بصورت مرتب و پس از هر توشه شیر خوراندن اکیداً توصیه می گردد . یکی از رویه های درست این کار ، شستشوی اول با آب ۶۰ مرتبه سانتی گراد ، آنگاه ضدعفونی و چربی زدایی آن با محلول ۲۵ / ۰ درصد ( یک به چهارصد ) شوینده کارکشته پرا کسیدی و آنگاه تخلیه و آب کشیدن با آب منزه ۴۵تا ۴۰ جايگاه سانتی گراد می باشد .

۲- پیشنهاد می شود در بازه تغییر تحول گونه جایگزین شیر گوساله به مقدار پروتئین ، چربی ، فیبر ، اندازه ویتامین ها و نمک های معدنی بخصوص ویتامین های A , B , C کولین ، آهن ، روی ، مس ، سلنیوم و پروبیوتیک ها اعتنا شود . در چهره تغییر و تحول دسته شیر از محلول با پروتئین و چربی و فیبر کمتر جنس با پروتئین با چربی با فیبر اکثر ، در اختیار گرفتن اشتها و مصرف و تمامی کارداران تندستی از اهمیت بیشتری برخوردار هست .





:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: